TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.
Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.
Szanowni Państwo,
W krajach rozwiniętych, w tym w Polsce, narasta problem utrzymania istniejącej infrastruktury transportowej. Podstawowa sieć linii kolejowych powstała w Polsce w drugiej połowie dziewiętnastego wieku, a tylko nieco później sieć połączeń drogowych. Obecnie na liniach kolejowych jest w eksploatacji około 5000 mostów, których wiek przekracza 100 lat. Znaczna liczba tych mostów została uznana przez konserwatorów zabytków różnego szczebla za obiekty zabytkowe i jest prawnie chroniona. Sytuacja ta stwarza poważne problemy przy modernizacji linii kolejowych i dostosowaniu ich do współczesnych wymagań transportowych.
W ostatnich latach obserwujemy rozwój nowych technologii i materiałów mających zastosowanie do remontów i modernizacji mostów. Najbardziej intensywny postęp obserwujemy w obszarze metod elektronicznego monitorowania konstrukcji, zastosowania sztucznej inteligencji i BIM, co na pewno zmieni sposób pracy współczesnych inżynierów.
Zapraszamy wszystkie środowiska związane z obszarem inżynierii mostowej do aktywnego udziału w tym wydarzeniu, na którym przewidujemy dyskusję nad następującymi zagadnieniami:
Tradycyjnie obrady Seminarium Naukowo-Technicznego Wrocławskie Dni Mostowe poprzedzone będzie profilowanymi warsztatami, które w tym roku odbędą się pod hasłem: Antykorozja stali i betonu.
Zapraszam do czynnego udziału i współtworzenia merytorycznych treści Seminarium!
Przewodniczący
Komitetu Programowego i Organizacyjnego
Jan BILISZCZUK